03 May 2010

Sinetron Cahaya

walopun aku tak berapa suke sangat dgn sikap org2 indon pada org2 malaysia,yg suke mengutuk,mengata,mencaci malaysia..tp aku sikit2 ade la gak terlayan cerite indon ni... dh di tayang kat tv malaysia..tengok jelah kans..hehe...tp tu tk bermakne aku fanatik dgn org2 indon nie... aku tk respect lah org indon yg suke mengutuk or mencaci malaysia... wutever yg terjadi sekali pon...I LOVE MALAYSIA FOREVER...!! that's my country.... i hate,sesiap yg memburuk-burukkan malaysia...;D

MY KOMENS -
aku tak suke dgn pelakon utama cerita ni...sape lg kan kalo bukan NAYSILLA MIRDAD... sbb aper?? tah...aku dh muak tgk muke dier,dh 5 sinet dia,aku tgk trmsuk sinet cahaya nie..asyik2 muke dier..muak kowt...!!mule2 dluu sinet LIONTIN 1 & 2,okelah gak mule2 tgk die neyh...pastu sinet INTAN,dh mule tk ske start tgk dia asyik2 nangis,nangis..?sinet SEKAR,same gak..nangis,nangis,nangis...sinet nie lak,sinet CAHAYA..nangis ,nangis,nangis lagi....tk suke tgk muke dier,kalo menangis..mcm di buat2 jer...mcm sangap org mengantuk pn ader....nk tidur ye nay?? hahaha...;Dnmpak sgt mcm buat2...waloupun air mata tu klua,tp tk real..cmtu ah dia..werkkk..tak minat... sori 4 peminat,or fans2 NAYSILLA MIRDAD... ^_^ ..lebih suke talita atau nama betul dia RIRIN DWI ARIYANTI... berlakon nampak real..menagis tkdelah nampk dibuat2 sgt...keseluruha cerita nie...ermmmm....episode punyela pjg...tp point2 penting sikit je kowt...cmnie la sinet2 indonesia...episod mmg pjg gile..kadang2 smpai merapu pn ader...aku tengok je sinet indon nie..utk tengok cara org indonesia buat sinet or kat malaysia sebut drama..AKU NK BEZA KAN SINET INDON & DARAMA MALAYSIA...hoho...lg satu aku dgr sinet or film indonesia suke ciplak cerita2 oversea eyh?? contohnya..sinet ANAKKU BUKAN ANAKKU,tiru drama thai PHOENIX BLOOD...huhu..byk gk lagi...mls komen byk2..nk komen bout this sinet CAHAYA je actually..sorryy...huhu...;p




2 comments:

inidita said...

betul kak, tak bagus itu saling kelai antar negara.
heheheh aku juga tak suka naysila, nangis teruusss

Anonymous said...

Salam...ermm sinetron cahaya ni, memberi kenangan yang indah dalam hidup aku. tak sangka sekarang nie ditayangkan kat astro.. Dulu aku tgk sinetron nie kat tv indon pada penghujung 2007...apa2 pn best watak satra (dude herlino) memperjuangkan cinta sampai bila2..(azuan azmi)