11 January 2010

Kenangan Terindah Bersama Kalian....



10/january/2010








hari yg ditunggu sudh tiba....excited nk g AJL harini,....aku with sukiey kluar awal...untuk mengelakkan kesesakkan lalu lintas...





Keluar rumah nk g tunggu bus kt depan..... alamak.....bus terlepas deyh...huh....kena laa tunggu bus seterusnya....smbil menunggu,,kami wt laa posing 'terlebey sudah'u kat ats picx2 kami...tak lme pastu bus pon smpai......kami berdua menaiki bus lebey kureng 10minit kowt smpai ke tesco...ambek taxi kat situ...... ujan dh mula turun.....dlm perjalanan tu...


lebat sgt....setibanya di stadium bukit jalil,kami mencari2 kwn2 gafimmers...


ayoo ..tk jmpe2 deyh..ujan makin lame makin lebat....abis basah baju dn rmbot kami...pakai payong pn cm tkde payong,....ujan mengalahkan payong kiteowg..hoho...tp dlm ujan2 tu kiteowg mmg excited,,tk kire...kiteorg redah jugakkk....akhirnya kiteowg dpt masok jugak kt dlm....ha berhenty jap kt tempt security yg menjage..rmai yg dok sitoe..ape tah dowg tgu deyh....dh laa ujann....suke agknye main ujan..saket haty aku tgk dowg niee....owg lg nk elak ujan dia lg main ujan..dh tu halang jalan org..hurhh..sabor jerlaa.....nk tknk tumpg lalu jugak laa kt manusie2 'ngek' yg suke main ujan uh supaye bg kami lalu..hoh! dpt pon msok....pas masok,,lending jap kt both hotlink,,smpai siotoe jerk,,terus nmpk aref saufi nynyi lagu abg die...hoho....berhenty jap...org pertame yg aku nmpk n tego kak rere....heheh...cumel die..slame nie tgk die dlm fb jerkkk..skg dh dpt jmper....mase tgk aref nynyi toe...ade nubhan kt sitoe..eh nk tego segan laa pulak....ayooo.....tkper tgk jelaa dlm diam....haha...tp aku nmpk mamat encem kt sitoe...die nk wt fone cl kowt....sengeh2 dgn aku..sukiey dgn kak rere main ujan kt lua...dowg tgk dr lua,,aku je ditolak msok dlm both uh....huhu....erm,,pas jer aref nyanyi...org yg dok sengeh2 dgn aku td... bg pesan kat aku... 'eh dik,nanty bgtahu kat aref abg dia akem kem slm ,soh dia msok dlm,,akim tgh tgu dia kt dlm'...oh tu je ker?? igtkan nk gtahu apelaa....hahaha...aku pon ckp''ok2''..tp aku tk bgtahu pon..hoh! da laa aku tak knl rpt dgn aref uh,,nk plak aku ckp dgn die..hehe....


pas je tgk aref naynyi gafimmers masok ke dlm siket kat lua stadium uh....
tggu ape tah....hehehe...


mase tu laa sesi perkenalan dgn gafimmers,,ya lorhh aku 1st time jmpe dowg....


mule2,fadila jamal tego aku..pastoe ain....then songo...gn songo uh aku tnye bajuw aku jerk..;p


yelaa tknmpk ke aku lom kai baju AJL gafimmers agey tu,...huhu....then az lak nmpk aku,,then hye2 laa...senyum2..;p ...then nmpk lak yg lain..sape eyh?? kak sue yat kowt....hehehe


dn yg lain2 jugak..;) ...erm,,tklme pastoe eh g lagi kt both hotlink


utk tahu pemenang bg peserta yg join melalak(nyanyi) td...hehehe...


smuew gafimmers sokong aref lahhh...;p


adik akim katekan...erm..aref dpt naib juare...dpt uet rm500 okelaa tu....hohoho...


pas je bg hadiah....kami2 smuew...gerak ke satu lokasi utk kumpul smuew gafimmers,,yg mne lowm dpt bajuw akn dpt bajuw pasney.....mse gerak ke sane uh...lame laa jugakk...smpai lecet kaki aku...hoh...kdg2 tepecah2...ade yg jalan sowg...kang sambg balek jalan same2....huhu.....kejap2 aku jalan dgn suki,,jap2 kang aku jalan lak dgn mariah....kadang2 uh aku jalan sowg....hohoho....mase aku jalan sowg uh... eh ade aref laa pulak..maluwww;) ...hehehe... tp aku wt dono jerkkk....tk knl die sgt..tp dlm haty nk gak tegooo....huhu..malu ah!;p


aku smbg lek jln,....then aref potong jalan aku..cis...huhuhu....smpai je kat tempt uh...songo ageh2 bajuw..then aku tnye balek kak lara mne?? cz td die poin kate bajuw2 sparuh de pde kak lara....


die kate kak lara de kat dlm kowt....ha! masok laa dlm,..tmpt yg asing bg aku yelaa,..mne penah msok sitoe....hoh...smpai2 jerkk....msok ke bilik kumpul ...ha,,aku nmpk rmai gafimmers,,tp tk smuew yg aku kenal deyh....aku nmpk 'IBU''..eh bukan ibu aku laa..ibu akim..<

erm,,ibu senyum dgn akuw..meybe die pon aneh kowt tgk muke aku..yelaa muke baru....;p


pastu,,tgu jap dlm 10saat....eh ayah klua lak dr bilik salin baju....smuew jerit..eh ayah.....


hehehe...ayah gn ibu mmg baik..ramah..hehehe..sukerw2...sukerw cmpor dgn dowg smue....pttlaa gafimmers admin smuew rapt dgn ibu dn ayah....huhu..kalo laa aku leh jd rapt dgn dowg cm gafimmers admin kan bagos....aku yg bru kenal 1hary jerk dh leh rAse betapa bestnyerrr dpt kenal dgn mereka...;)


*ibu n ayah smuge kite dpt jmpe agey ey pasney..hoho;p<

tklme pastu kak salina abdullah bg laa baju kat aku..eh2..aku order saiz M,,tkdelaa saiz M,abz....ee geram deyhh.....die bg aku saiz L,,ermm..okelaa tue...hoh! pastu at the same time,,ayah nk ambek payong die yg dok kt sebelah aku....''ha ayh nk ambek payong,'aku bg laa ruang ayah ambek,,tlg laa nk ambek....eh,tersangkut lak kt bajuw gafimmers yg aku bru dpt td...hahaha..lawak....'abz laa pyong ayah' ayah ckp..;p ...segan akuww....tp aku snyum jerkkk...


ayah pon sme....hehehe...pastoe aku terbingung2 kt sitoe nk cr mne port nk salin baju niee...aku tktahu kat sitoe de toilet sekalik....pastoe ibu ckp,,kt dlm tuh de toilet g salin kt dlm uh....hehehe...aku pon g laa msok dlm,,nk ajak sukiey die tkmo ikowt...hoh! aku msok tkjadi...lupe nk ambek harte karun aku,,nk touch up sekali...aku keluar balek...eh tertmbung dgn aref....die pon nk msok toilet gak...tp toilet sebelah laa...


hoho..aref snyum...aku snyum balek....;),,aku g laa kt sukiey terus,,ajak dier msok gak...hoh die ikowt....pas je msok toilet aku salin cpty2..cm lipas kudung..,yelaa tkowt kne tgl dgn yg lain....


sukiey pon kate eh,,naty laa touch up...tk smpt,,tkowt kne tggl,....aku ikowt jerklaa...


ermm,,dh kuar smpt ag dok lepak dulu kat luar bilik rhsie uh...haha


bual2 jap...suai kenal katekn..ambek2 gmbow jp....ermm...


ade yg yg tkdpt tw bju AJL..mariah,..sian die..dh bayo tkdpt bajuw...hoh....


tp mariah diam jerkk....huhu..pastoe kiteorg terus gerak ke luar,.. utk gerak msok ke dlm stadium..eh2..tiket lom dpt deyhh................smpai jerk kat lua....ha sesi ambek gmbr ade lg....aku gn sukiey tgk jer...mls nk join..tgu jp.......erm...skg mgse nyer aref laa....akim tkde die jd mngse..ahaha....lom jd artis lg dh populer....huhu.......tklme pastoe...join sekaki laa dowg soh msok utk ambek gmbar same2....join laa sekali,,,,hehehe.....


pas je ambek gmba rmai...kiterog geka ke aras masing2....aku ingtkn gafimmers smue kumpul sme tempt...upe2nyer pecah deyhh.....ade g ars 3,ade ars 4,,ahli kluarge je dok arena....huhu...


pas dpt tiket aku ,sukiey mariah g laa ke aras 4 same2 dgn gafimmers yg dpt same aras 4 jugak...adoiyaiii..rmai nyer owg.....dr ats smpai ke bwh berpusu2 nk naik ke ars 4,,leh jd giler mnggunyer....hishhhhhh......dr kol 7lebey tksilap....erm....dlm mnuggu uh smpt gak age ambek gmbow....n bual2 dgn gafimmers yg lain....erm..tklme pastoe....dpt gak naik....kami smuew gafimmers tklepas...kne pgg masing2......ade pgg tgn,ade pgg bajuw..ade pgg beg...siksa jugaklaa...hoh! aku lak terpakse pgg sowg dak laky nie...ermmmm..........malu deyhhh...tp ape leh wt,.....dak ni cute gak...jambu..ahhaha....meybe die igt aku nie gedik kowt dekat2 gn dier,.,,hoh..tk kuase loh.....kalo tkde saat menyeksakan nie..malas aku nk dok dekat2 dgn dier...ermm..>_<... to die tk marah..bia kn je pulak..hoh....erm...ade sekali die ckp dgn aku.. are u ok>? hoh...oke jelaa....adehh....erm..sukiey pon same dok pgg beg die gn tgn aku gak..haha...tkmo bg lepas..;p ...smpai jerk kat dlm ars uh..mak aiiiiiiiiii...aku gayat lorhh..bdn tk seimbang...nk jatohh..aaaaa......nk jth kate aku.....ade sowg gurl nie dok depan aku....yg si jambu td..depan dak tu....dak uh pgg aku..tp tibe lepas tgn aku lek..eh2...aku nk jth asenyer....belakng aku dh laa nk hndela sukiey ag,.,.betol2 tk seimbang..ase nk tertonggeng....ayoo....then tibe2 si cute jmbu td... hulurkan tgn dier....eihhh...ase serbe salah lak....erm.......ah aku pgg jerlaa tgn dier...dr aku jth...huh..tp naseb laa die nk tlg aku....tq cute...sape ey nme dier...daniel kowt tk silap...hehe...smpai jerk kt tmpt dom msing2.....dok laa diam2..lebey kurg dlm 8:30 bru dpt msok.....huhu....stgh jam kemudian siaran lgsong terus bersiaran ke tv...AJL konsert bermule....gawattt....bising...dgn suare jeritan org2 dlm stadium lebey kurg 15 ribu owg tu....dr tgkt arena smpai ke aras penohh...mmg ramai giler..biasela konsert kn..........

konsert bermule dimulai dgn persembahan ct...estrnged...dll....
dn akhirnya smpai turn akim....hoho....tekejot dgn imej akim time uh...
encem mmg encem....hehehe...tp de yg kate rupe vampires laa,,drakula la..kurg asm betolll.....>_<''
erm.....setiap persembahan oleh setiap artis mmg sgt mantap....
respect spring kat mereka smuew...walaupon ade yg tidak berjaye ...tp mmg persembahan mereka sgt berjaya.....
setelah hampir ke akhir konsert....
tibalah masa nyer pengumuman pemenang...
vokal terbaik dimenangi oleh black...
tempat ketige dimenangi oleh oleh aizat
tempat kedua dimenangi oleh yuna
dn juare sekali lg digondoli oleh aizat....
tahniah buat aizat dgn lagu pergi.....;)
akim jgn sedeyh2 ok....
lain kali cube lg...
gafimmers sentiase bersama mu...wahh ayat telebeyh sudh....hehehe
selepas tamatnya konsert,,,kiteorg klua..tgu gafimmers yg lain di ars tiga pintu depan.....
dlm pde mse yg same...aku dn sukiey cuak jugakk..coz tktahu sape nk hantar balek rumah...
nk naik teksi mls..bahaye..takut dh mlm...hoho....
tawakal pnye tawakal...akhirnya dpt jugak tumpg dgn kak wawa..tq kak wawa...
sbb kak wawa jugak kami dpt join lepakking dgn gafinmmers jugak akim ...
huhu....pas je sesi bergamba bersame gafimmers kt dlm aras 3,,kami semua terus ke luar dn bual2 sbentar... lepas tu kak wawa bwk kiterog(aku,sukiey dn mariah) naik kereta..dn terus ke kajang.....ingtkn ayah dn ibu nk belanjew mkn satey kajang,,tp satey abishh..hoh..nk tknk p mkn n lepakk kat mcD jorr..siann...hahaha..tkper..jnji mkn.....aku gn sukiey pon 1 hary tk mkn.....lapowww deyhh....;p
setibenyer di mcD,,aku mencari2 dimanekah akim????
aku tgk cume ade gafimmers,ayh,ibu dn aref je....akem tkder...
wuarghhhhhhhh..sedeyh sgguh di dlm haty...:(( ..
padahal mmg berharap dpt jmper dgn akim....:((...
hermm..redho jerklaa....
lemah seluruh bdn jdiknyer...ase mengantok sudeyy...yelaa akim tkde...huh!
geramm.......sabor jerla...:( ...erm..pas je msok dlm kiteorg order laa ape yg ptt..layan diri...;p
erm....pas order...mkn laa kan....eh2...si mariah tkmo mkn laa..dier nk muntah katenyer...minom pon tknk..haih..aku tkleh nie..mkn depan owg yg tk mkn same...huuu...eh die tersebot lak ..ade bubur ey kt sini...ha....aku ckp mkn laa bubur....eh die kte tkmo...mkn jugakkkk.....perot kosong lg terok nyer kang....ayah pon soh mariah order pape...haih degil si mariah nie..takmo gak...then akhirnya die nk jugak....takper2...kak mell belanjew....aku keluar lek dr bilik khas tu order..ayoo..kne beratur..herm...ha1 ade az..yeyehh....sng hidop aku...ape lg aku soh az laa yug beli..;p ...dh beli,eh az lupe beli air..bertuah pnye budakkk....
keluar lg sang aku niee....ermm..order air lak....huh...ade lak si cute n the gang kat sitoe...malu laa aku....wt budus je sudey...tp aku tahu die kenal aku...budak yg tergedik dekat dgn dier mse naik aras 4 td.....hahahhaa..... sory..;p ..
erm....dh beli air ape lg aku msok laa balekkk...bg si mariah ni mkn..kang pengsan ank owg,,naya gak ayah gn ibu nk tggungjwb..hoho....erm,then...
tklme selaps itoe.....pas mariah ni mkn....aku ,mariah n sukiey g toilet....wtlaa ape yg ptt dlm tu...pastoe msok balek dlm bilik kahs gafimmers kt mcD tu...bual2....
tklme pastoe...hoh! terpacak akim kat depan pintu bilik khas tu..oic..tekezutt berukk aku...
tk sngke akim dtg gakk....wahh..terus segarr aku mse tuu...akim lalu belakang aku...dupdapdupdap jntung..hahahaa...tp stay cool...bluek;p ..
aku dok setentang depan aku..meja lain2....hehe..
aku tgk jer dier..dier mkn,dier minom dier bual2 dgn gafimmers admin...
huhu..aku mariah n sukiey dok diam jerk....pure2..;p ..
tp kamere aku dh terbang ke tangan az yg tol2 dok dekat dgn akim..aku suruh az
ambek kn gmbar dier....heheh..suker2..;p ..nk g sndirik malu maa....hoho
tklme pas borak2 dlm uh....akim kuar...sekali lg lalu belakang aku...tesengeh aku dlm haty..;p
gilooorrr den...erm,,akim dh klua ape lg smuew pon klua laa jugakk..giler dh kol baperw...hoh....
smuew kluar ambek ksmptn yg ade laa ape lg kan....
smue rebot2 nk ambek gmba dgn akim...;p ..
aku mariah n sukiey sekali lg mengalah...dok kemudian bru dpt bergmbr dgn akim..bg org lain dulu..baik giler kami bertige..>
tp dlm diam2..de gak aku curik2 ambek gmba akim sndiri....heheh....
tk sngke..3 kali akim fokus kat kamera aku jer..hoho...suker aku..tergude deyhh..;p
dh curik2 ambek gmbow akim..bual2 jp dgn ayah yg mnuggu akim layan peminat2 nye toe....
aku tnye laa ape yg patot..'ayah pasney balek mne?? terus balek jb ke balek umah ciklin??'ayah pon jwb..'ayah balek kmpg pndn,umah cik pit' ..sape toe?? den tk knl sudeh....ckp jelaa oo...hehehe....smpt gak bergmbr dgn ayah.....
heheh<
tklme pastoe....mnunggu lg,,dn mnuggu terus....mak aihh lme betoiii....
tkleh jd...aku mariah n sukiey mndekat....
kalo biokan lame2..alamat melepas bergmbr dgn akim..hahahha...
erm....pastoe...az ckp..'eh2 dh2...bg la peluang kat sape yg belom penah jmper akim niee'
kak salina abdullah nyampok gak..ha cpt..intan elleys....nk ambek gmba gn akim....
ehhehe...
dh toe..g jerklaa...;p ,,same laa dikuti mariah n sukiey..;p..
heppy deyh..;p ...dh...tkpuas aty lg...gmba dpt 1 jerk..ah..tkleh jd...nk lg..hahha<
tgu lg jap..peminat lain ambek gmba lg....
huhuhu...
smbil tu mariah pon kste gn aku,,nk salam dgn akim..hoho...
aku ckp g jelaa...;)
hoh....dh agak sikit2 tgl orgnyerrr...terus aku sndiri ckp..nk ambek gmba lg sekali...hehehe..;p
kak salina gelak jerkk..hoho..im sorry....;p
dh pas ambek gmba utk kali kedue....aku terus salam akim..smbil snyum jer..tk tahu aku nk ckp ape..hahaha..dsyat aku niee..;p
pastoe ayah kate nk kne balek dh lewat....
aref pon kateee...hoho...tkper...aku dh puas aty..;)) ...
pastoe tklme dh nk balek....smue salam ibu..aku pon tk lepas peluang...
pas yg lain2 dh salam n peluk ibu..turn aku lak....same cm yg lain ibu buat...salam ibu,cium pipi kiri kanan....n ibu kate time kaseh dh dtg...hehe...ibu tnye lg...tk keje ker? aku pon jwb..taklaa...nanty 18/1 bru smbg belajar...ohh ibu kate smbil snyum...hehe...;)
pastu smuew pon dh sibuk2 nk balek....aku mariah n sukie pon gerak ke kereta kak wawa....sebelom tu bye2 kat smuew gafimmers...n last sekali..smpt lg aku mengedik salam tangan aref..hahahha.....smbil aku ckp bye,...aref ckp lak..jmpe lg..jalan baik2...hehe...pastoe naik kreta kak wawa terus gerak....balek sudey....smpai jer kt highway,teserempak lak dgn kereta ayah....aku pikirkan bukan..sukiey ckp betull..tgk betul..mmg laa betul pon....berhenty jp kat lampu isyarat merah...aku lambai2 tnde bye2 kt ayah n ibu..ayah gn ibu je yg bls lek bye2 aku...;p ..akim gn aref juz tgk n senyum jorr....aref aku tknmpk lak...ade kowt sebelah akim.hehee....pastoe...lmpu ijau jerk..kak wawa terus pecut kereta baik punye lajuww....coz dh lewat kn...aku dh tknmpk lg kereta ayah.....dlm perjalann smuew senyap.,,mantok masing2...hehehe,,dh smpai je kat puchong....kiteowg terus naik block....
anjing menyalak..serammm deyhh..ayoo....dh kol 3:30 pg...>_<'' tp akhirnya selamat smpai depan umah jugakk.....dlm penat2...heppy jugakkk...coz dpt jugak jmper dgn akim...
alahmdulilah.....dh tu tidowww laa...hehehe...
tp sebelom tido berangan akim jap..;p
~END~

No comments: