22 June 2011

20 Tahun 1 Bulan

hehehehe... harini 22 jun 2011,genaplah aku berumur 20tahun 1bulan... eee,,tuanya...=p (tuala sgt kan) hahaha,,takkkkkkkkkkk(tak mengaku) belom tua hoke,org tua umor 50 60 70 tahun,aku masih 20,mude tw... haaaa... muke pn mude lg pe,,cm baby 2tahun...bluekkk!! kate aku perasan lah toe(jeless) agagaga=DD ..skg ni aku try to be matured,dewasa.. aku nak ubah perangai menjadi lebih serius,think positif pade org,jd baek n jd lebih comel..(wakakakakakaka) ,,banyak bende yg dah aku lalui 20tahun ni,ade sedih,ade gembira,adeterharu,ade cinta,ade kaseh sayang,ade benci,ade pergaduhan,ade perdamaian dsb,,bende2 toe semua mengajar aku macam2,dan membuat aku jadi lebih kuat... kadang2 toe aku rasa aku diberikan hiduop yg sgt tk adil,kadang2 aku rasa aku lah makhluk tuhan yg paling bahagia ats muke bumi ni,,hmmm...itulah lumrah hidupkan? kadang2 kita bangga dengan ape yg kita dapat,kadang2 kita sedih dan rasa dunia sgt jahat dgn kita bila kita kehilangan sesuatu yg berharga dlm hidup kita,,sebenarnya terlahirnya kita ats dunia ni kitalah makhluk yg sgt bertuah,cuma kita jelah yg kena pndai arrange(tentukan) hala/arah tuju hidup toe,nak jadi seorang yg BAIK @ JAHAT, di SAYANGI @ di BENCI & untuk BERJAYA @ GAGAL.. pandai2 kitalah ek? selama 20 tahun jugak aku hidup,mcm2 org yg aku jumpa,ade yg baik ade yg jahat,ade yg dengki,cemburu iri hati,hati busok,mulot jahat,sombong,berlagak,murahan,over act,soleha,soleh mcm2 lah perangai,,tapi aku tak berani nk katekan diri aku sendiri jenis yg mcm mana? ape yg aku tahu,aku taklah sempurna(nobody's perfect rite?) tak sempurna,bukanlah fizikal yg tak sempurna,alhamdulilah sejak lahir tuhan bg aku sifat yg sgt sempurna,hehe..maksod aku,aku bukanlah baek sgt,aku ade jugak kutok org,huhuhu.. tapi boleh dikatekan jugak,aku takdelah jahat mcm setan... so sng crite seimbanglah,tak jahat sgt takbaek sgt... ok ok la... (bergantung keadaan) ,aku ni gak seorang yg susah org nk faham aku,,kadang2 aku happy go lucky,tapi kadang2 aku moody..aku ni jugak suke bersendirian(sejak kecik pn aku sendiri,tkde siblings dlm kluarge,aku ank tunggal) so dah terbiase,kalo nk luah ape2 masalh pn mybe pade diary atau dreaming forest ni lah jd tempat mengadu,kalo dlu tkde dreaming forest ni,aku cakaplah sorang2 dengan diary(buku harian) ,aku ni jugak tksuke byk ckp,kalo org tu dah ajak bebual mybe aku boleh jd sorg kepochi(minah kepoh) ,tapi kalo org toe senyap,ha..ha.. jgn haraplah aku mao bercakap.....aku akn lagi lagi senyap,mcm aku taknak kawan dia...tapi tak sebenarnye,kerane itu mmg salah satu sikap aku,kalo mane2 kawn2 rapat,@ahli kluarge terdekat pahamlah dgn sikap aku tu...hehe... aku ni jugak tak suke dgn org OVER,GEDIK(utk pmpuan) ,GATAL,MURAHAN(sng2 kluar dgn lelaki slaen bf,tung,suami,tukar2 lelaki,klua tgh malam,balek pagi2) aku tak pernah buat perangai mcm ni lagi heh~~limit time 8mlm-12mlm...heeeee;DDD ... aku tak suke gak dengan kaki kikis(baek laki or perempuan),aku tak suke dgn org hipokrit,bergantung hidup dgn org je tkboleh berdikari sendiri,,,hmmmmm.... ape lagi ek??? haaa pasal hobi... hobi aku ~~ mcm beselah aku suke cakap sorg2 dgn dreaming forest ni,online fesbuk,ym tagged,myspace,twitter dsb..heehehe... aku suke edit video,collect diary,collect make up,collect album gambar dan baju~~ =p ,,Cita2 aku pulak aku nak bekerja didalam industri seni,penyiaran dan filem...tak kisah lah jd ape pon..pengarah ke ,penerbit ke pelakon ke dj ke,,whatever aslkan dlm industry toe.... insyaALLAH~~bak kate pepatah... NAK SERIBU DAYA,TAKNAK SERIBU DALIH,KEJAYAAN TAKKAN DATANG BERGOLEK TANPA USAHA,KEGAGALAN LALU ADALAH SATU SUNTIKAN SEMANGAT BUAT KITA.... :))

No comments: